Vážení rodiče,
rádi bychom Vás informovali, že ve školním roce 2025/2026 bude v 1.- 4. třídě probíhat program Druhý krok, který je zaměřen na rozvoj sociálních a emočních dovedností dětí.
Tento osvědčený program pomáhá dětem:
- lépe rozpoznávat a pojmenovávat své emoce,
- vcítit se do druhých a porozumět jejich pocitům,
- zvládat impulzivní chování, neubližovat druhým, zvládat agresi a hněv
- řešit konflikty nenásilnou cestou a podporovat přátelské vztahy ve třídě.
- dobře komunikovat s ostatními
- zvýšit toleranci k odlišnostem ve školách
Program je realizován formou pravidelných lekcí se školní psycholožkou a paní třídními učitelkami. Děti pracují s fotografiemi, modelovými situacemi, dramatizací, hrají hry a diskutují. Témata socioemočního učení dále rozvíjejí v hodinách OSV.
Druhý krok (v originále SECOND STEP) je běžnou součástí vyučování mnohých mateřských a základních škol ve světě, např. ve Finsku, Německu, Dánsku, Norsku, Švédsku, Velké Británii, Rakousku, Islandu, Slovensku, Lotyšsku, Kanadě, USA, Japonsku či Austrálii.
V naší škole pracujeme taky s předškoláky s modulem programu pro mateřské školy. Našim cílem je začít co nejdřív, aby se prevence problémového chování dětí dostala do škol už v předškolním a ranném školním věku. Chceme, aby se školní prostředí stalo bezpečnějším a příjemnějším, aby se minimalizovaly projevy agresivity a šikany, aby děti měly lepší vztahy se spolužáky i učiteli, lépe se společensky začlenily, uměly si poradit v různých mezilidských situacích.
Zaměřujeme se na socioemoční učení, které zahrnuje 5 klíčových kompetencí:
Věříme, že program Druhý krok přispěje k vytvoření pozitivního a bezpečného klimatu ve třídách a podpoří celkový rozvoj dětí.