V 1. A se učíme tak, aby nás to opravdu bavilo a mělo to smysl. Písmena a čísla nejsou jen v učebnicích – zapojujeme pohyb, hmat i fantazii.
- Modelujeme písmena a čísla z plastelíny nebo je píšeme prstem do písku. Díky tomu si děti lépe zapamatují jejich tvar.
- Tvoříme písmena vlastním tělem. Když se do učení zapojí i pohyb, mozek si informace ukládá snadněji.
- S kaštany pracujeme jako se stavebnicí – skládáme z nich jednoduchá slova, čísla nebo počítáme příklady. Je to hravé, ale zároveň to rozvíjí soustředění a jemnou motoriku.
- Písmena a čísla hledáme v běžném životě – na cedulích, v knihách, na obalech, ve třídě. Díky tomu děti vidí, že to, co se učí, má praktický význam.
Tento způsob učení je přirozený, srozumitelný a podporuje pozitivní vztah k poznávání.








